برگزاری گردهمایی دانش پژوهان کلاس های نج…

مرکز آموزش نجوم و معرفی علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

گزارش تصویری رصد اولین خورشید گرفتگی قرن

در مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

رصدخورشید گرفتگی جزئی

توسط مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

آغاز ثبت نام دوره پاییز1401

در مرکز آموزش نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

گزارش تصویری کلاس های تابستان 1401

مرکز آموزش نجوم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برپا نموده است

  استفاده بهینه از انرژی خورشید جهت روشنایی و زیبایی محیط پیرامون

دسترسی کشور های در حال توسعه به انواع منابع تجدید انرژی، برای توسعه اقتصادی آنها اهمیت اساسی دارد و پژوهش های جدید نشان داده که بین سطح توسعه یک کشور و میزان مصرف انرژی آن رابطه مستقیمی برقرار است.

با توجه به ذخایر محدود انرژی فسیلی و افزایش سطح مصرف انرژی در جهان فعلی، دیگر نمی توان به منابع موجود انرژی متکی بود.در کشور مانیز با توجه به نیاز روز افزون به منابع انرژی و کم شدن منابع انرژی فسیلی، ضرورت سالم نگه داشتن محیط زیست، کاهش آلودگی هوا، محدودیت برق رسانی و تامین سوخت برای نقاط و روستاهای دور افتاده و... استفاده از انرژی های نو مانند: انرژی باد، انرژی خورشید هیدروژن، انرژی های داخل زمین می تواند جایگاه ویژه ای داشته باشد.

خوشبختانه بیشتر ممالک جهان به اهمیت و نقش منابع مختلف انرژی به ویژه انرژی های تجدید پذیر (نو) در تامین نیازهای حال و آینده پی برده و به طور گسترده در توسعه بهره برداری از این منابع، تحقیقات وسیع و سرمایه گذاری های اصولی می کنند. با توجه به این گونه گرایشهای اساسی و فزاینده در زمینه استفاده از انرژی های تجدید پذیر و فناوری های مربوط در کشورهای صنعتی و در حال توسعه در ایران نیز، لازم است راهبردها و برنامه های زیر بنایی و اصولی تدوین شود.

در این مقاله درباره انرژی خورشیدی که یکی از منابع انرژی تجید پذیر محسوب می گردد و تبدیل آن به انرژی الکتریکی و مصرف آن در معماری شهری مطالبی ارائه می شود. با توجه به پاکیزگی و نامحدود بودن منبع انرژی حاصل از تابش خورشید، می توان در مصرف انرژیهای فسیلی و و سایر منایع تجدید پذیر و آلاینده در کاهش آلودگی های محیط زیست بهره گرفت.