برگزاری گردهمایی دانش پژوهان کلاس های نج…

مرکز آموزش نجوم و معرفی علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

گزارش تصویری رصد اولین خورشید گرفتگی قرن

در مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

رصدخورشید گرفتگی جزئی

توسط مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

آغاز ثبت نام دوره پاییز1401

در مرکز آموزش نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

گزارش تصویری کلاس های تابستان 1401

مرکز آموزش نجوم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برپا نموده است

همایش طبیعت از نگاه قرآن و دانشمندان اسلامی-ایرانی درروز پنجشنبه،یکم اسفند سال جاری برگزار گردید.    

 

بنابر این گزارش،حجت‌الاسلام و المسلمین محمد تقدیری، رئیس مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و رییس همایش «طبیعت در نگاه قرآن و دانشمندان اسلامی ـ ایرانی» در ابتدای این همایش پیام تولیت معظم آستان مقدس، حضرت  آیت‌الله محمدی ری‌شهری را قرائت نمود

 رئیس ستاد استهلال استان تهران عنوان کرد: با توجه به همجواری مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با بارگاه نورانی آن حضرت و دو امامزاده مجاور، سلسله همایش‌های «علم و دین» در طول شش سال برگزار شده است. موضوعات این همایش‌ها بیشتر حول و حوش علوم و موضوعات مرتبط با نجوم بوده است  و موضوعاتی نظیر تقویم اسلامی، نجوم در دوره اسلامی، نظر دانشمندان اسلامی پیرامون ماه و یادواره خواجه نصیرالدین طوسی و ابوریحان بیرونی را شامل می‌شود. امسال نیز ششمین همایش با عنوان «طبیعت در نگاه قرآن و دانشمندان اسلامی ـ ایرانی» برگزار شد.

رئیس مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به طراحی جایزه علمی ـ ترویجی حضرت عبدالعظیم(ع)، بیان کرد: این جایزه هر سال به شخصیتی که بیشترین فعالیت یا نوشته و کتاب را درباره موضوع همایش داشته، اهدا شده است. این جایزه ویژه در سال‌های گذشته به اساتیدی مانند عبدالرضا عبداللهی، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر جوادی حسینی، حجت‌الاسلام علیرضا موحد‌نژاد، محمدرضا صیاد و سیدمحسن قاضی میرسعید اهدا شده است و امسال نیز به دکتر مهدی گلشنی به دلیل سخنرانی‌ها و مقالاتی که درباره طبیعت در قرآن داشته است، اهدا گردید.

رییس همایش «طبیعت در نگاه قرآن و دانشمندان اسلامی ـ ایرانی» با اشاره به ارسال 80 مقاله به دبیرخانه همایش، عنوان کرد: این مقالات تحت دبیری علمی دکتر جعفر آقایانی چاووشی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف بررسی شده است و از این مقالات حدود 20 مقاله به عنوان مقاله برتر برای سخنرانی برگزیده شده و 20 مقاله هم انتخاب شده تا در قالب پوستر در محیط همایش در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار بگیرد.

حجت الاسلام تقدیری با بیان این‌که در بین بیست  مقاله‌ای که ارائه شد، سخنرانان برجسته‌ای نیز حضور دارند، ازدکتر مهدی گلشنی، علی عجب‌شیرزاده، حجت‌الاسلام دکترعیسی مسترحمی و حسین امیدیانی به عنوان چند تن از این سخنرانان یاد کرد.
لازم به ذکر است ،علاوه بر ایراد سخنرانی شخصیت های علمی مختلف و اهداء جوایز،نمایشگاه  جانبی مثل عکس و مقالات پوستری  پیرامون طبیعت و نجوم از دیدگاه قرآن و اندیشمندان اسلامی و ایرانی برپا بود.