برگزاری گردهمایی دانش پژوهان کلاس های نج…

مرکز آموزش نجوم و معرفی علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

گزارش تصویری رصد اولین خورشید گرفتگی قرن

در مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

رصدخورشید گرفتگی جزئی

توسط مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

آغاز ثبت نام دوره پاییز1401

در مرکز آموزش نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

گزارش تصویری کلاس های تابستان 1401

مرکز آموزش نجوم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برپا نموده است

مرکز آموزش نجوم و معرفی علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزارنمود.

 

_بنابراین گزارش همایش ملی ابن سینا در روز پنج شنبه مورخ9 اسفند ماه در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام برگزار گردید.

در این همایش ،یازدهمین جایزه علمی ترویجی حضرت عبدالعظیم علیه السلام به پاس سالها تلاش و کوشش علمی حضرت علامه حسن زاده آملی به ایشان اهدا گردید که از طرف ایشان مدیر پژوهشگاه دانش های بنیادین جناب آقای دکتر محمد جواد لاریجانی این جایزه را دریافت نمود.

شایان ذکر است : در ابتدای این همایش حضرت حجت السلام محمد تقدیری ریاست مرکز آموزش نجوم و معرفی علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) درباب فعالیتها مرکز و اهمیت جایگاه رفیع علمی حضرت آیت الله حسن زاده آملی به ایراد سخنرانی پرداخت.

_مدیر پژوهشگاه دانشهای بنادین در همایش ملی ابن سینا و اعطای یازدهمین جایزه ویژه علمی ترویجی حضرت عبدالعظیم(ع) به علامه حسن‌زاده آملی اظهار داشت: ماهیت بعضی نعمت‌ها پنهان است و نخستین آن نعمت بودن و وجود است چرا که وجود ما ضروری نیست اما خداوند بر ما لباس هستی پوشاند.

وی ادامه داد: نعمت دوم نعمت انسانیت است؛ انسان یعنی صاحب نطق و اراده که زمینه‌ساز افعال که افعال محل ظهور همه کمالات انسانی از جمله بصیرت و سایر کمالات است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در خصوص نعمت پنهان سوم تصریح کرد: نعمت پنهان سوم، نعمت هدایت است؛ هدایت 4 سپهر دارد که نخستین آن مربوط به عالم نطق است، دومین سپهر حساسیت نسبت نشانه‌ها، سپهر سوم هدایت انبیا و چهارمین سپهر ولایت است.

لاریجانی گفت: علامه حسن‌زاده آملی برای طلاب امروز و دانشگاهیان اهل علم مباحث بسیاری دارد؛ یکی از ویژگی های بارز ایشان، سخاوت در علم بود یعنی بهترین دستاوردهایش را در دسترس شاگردان قرار می‌داد.

لاریجانی در رابطه با ابعاد شخصیتی علامه حسن‌زاده آملی گفت: ایشان معتقد بود حوزه‌های علمیه باید از علوم پایه کار را شروع کنند و در علوم پایه مباحث ریاضی و سپس فیزیک اولویت دارد.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر رفتار علمی ایشان اعتقاد به علم ناطق و عمل صالح بود و پیام آن برای دانشگاهیان این است که همیشه دغدغه کاربرد علوم داشته باشند.

وی با اشاره به تقوا، دوراندیشی و صداقت علامه حسن‌زاده آملی به عنوان ویژگی‌های شاخص، عنوان کرد: علامه حسن‌زاده در زمینه ارجاع حساس بود و هر چه از دیگران نقل می‌کرد عین عبارت را  مطرح می‌کرد که خصلتی آکادمیک است و برای اهل علم بسیار آموزنده است.


رئیس بنیاد ابن سینا نیز در ادامه این همایش به شخصیت برجسته و علمی ابوعلی سینا در جهان اشاره کرد و گفت: زندگی این دانشمند بزرگ ایران زمین باید الگو و چراغ راه جوانان برای توسعه و آبادانی کشور باشد.

آیت الله طه محمدی اظهارداشت: زنده نگاه داشتن نام و یاد دانشمندان و علمای بزرگ کشور رهگشای بسیاری از مشکلات است، جوانان باید با میراث علمی کشور آشنا شوند و از نوع نگاه و اخلاق این افراد برجسته در زندگی خود بهره ببرند.

نماینده ولی فقیه در شهر همدان با اشاره به اینکه پس از اختراع صنعت چاپ پس از 'انجیل' کتاب 'قانون' ابن سینا در اروپا چاپ شد، افزود: ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا، مشهور به ابوعلی سینا این دانشمند شیعه ایرانی یک تنه کل دنیا را فتح کرده است.

وی یادآور شد: امروز در همایش هایی که در کشورهای غربی و آسیایی در خصوص شخصیت ابن سینا برگزار می کنند، بیش از 200 تا 300 مقاله به دبیرخانه ها ارسال می شود که بیانگر شخصیت برجسته این عالم مسلمان شیعه است.

_لازم به ذکر است که 25 مقاله علمی در خصوص فعالیت های دانشمند بزرگ ابن سینا به دبیرخانه این همایش ارسال گردیده بود که 15 مقاله برتر  توسط دبیر علمی انتخاب و از تلاش علمی صاحبان آن تجلیل شد.